Lomalle lomasta

Lomailu on tosi rankkaa. Päätettiin keskiviikkona, että tulen Tuhinan kanssa mummun ja vaarin luo Jyväskylään bussilla. Puoliskoni jäi kotiin hoitamaan asioita ja miettimään onnistuisiko hänen Oulun reissunsa.

Torstaina ennen lähtöä kävin läpi kaikki pienet vauvanvaatteet Tuhinan äitiyspakkauslaatikosta - vihdoin. Pyykkäsin vielä muutamat mukaan lähtevät vaatteet - onnea on kuivauskaappi. Ja lisäksi pakkasin romulaatikon vaatehuoneesta, eli kaikki kirpparille joutavat. Puoliskoni sai kantaa bussiin kaksi suurta matkalaukkua ja yhden pahvilaatikon ja Tuhinan turvaistuimen.

Onneksi puoliskoni teki ruoan ja passitti minutkin vielä päikkäreille ennen lähtöä. Olin aivan puhki jo tuosta aamupäivästä. Bussimatka sujui tosi hyvin, vaikka jouduttiinkin neiti nappaamaan kesken päikkäreiden.

Nyt täällä lomalla ollaan touhuttu aika paljon ja joka päivä, niinkin paljon etten meinaa muistaa. Se on heijastunut suoraan postaustahtiin. Iltaisin olen ollut ihan valmis unille samaan aikaan Tuhinan kanssa. Eilen avasin ensimmäistä kertaa koneen ajatuksella kirjoittaa, mutten sitten ehtinytkään kuin maksaa laskut.

Täällä kaikki Prismat ovat yhteentoista saakka auki ja yhtenä iltana jätettiin Tuhina viettämään laatuaikaa vaarin kanssa, kun lähdettiin äidin kanssa etsimään kalenteria. Ei muuten ole ihan helppo tehtävä.

Lauantaina isosiskoni tuli tänne myös ja silloinkin kierrettiin kaupungilla aamupäivä ja illalla saunottiin. Tuhinakin oli niin väsynyt, että jatkoi päikkäreitä sängyssä vielä reilun tunnin, vaikka ehti nukkua autossa ainakin yli puolituntia.

Maanantaikin kului kalenteria etsien ja siskoa samalla kuskaillen kampaajalle ja bussiin. Sain viettää laatuaikaa myös ala-asteen ystäväni kanssa, ihan kahdestaan, Tuhinan nukkuessa päikkäreitä mummun luona. Olipa vain yhtäaikaa  rentouttavaa ja tosi outoa.

Mutta siihen ihan oikeaan lomailuun ja rentoiluun päästiin vasta maanantai-iltana ja eilen. Eilenkin vain sen takia, että jouduttiin perumaan meidän uimapuvunompelu treffit. Toisaalta ihan hyvä niin, vaikka nyt Tuhina joutuu käyttämään kulahtanutta uimapukuaan.

Loman merkeissä me käytiin maanantaina vaarin purjeveneellä ilta purjehduksella ilman tuulta. Eilen vietettiin aamupäivä rannalla, pääsin minäkin talviturkista toukokuun puolella, ja iltapäivä kahluualtaassa. Tänään odotan soittoa puoliskoltani, saatiinkohan hänet ympäripuhuttua tulemaan tänne.

Ja ratkaisin sen viikkopostausongelman joka mulla päässäni pyöri, sitä varten sitä kalenteria metsästettiin, kalenteria joka on edelleen ostamatta. HUPS. Mutta toukokuun kuulumisia on kyllä tulossa enemmänkin toivottavasti pian.

Huomiseksi on suunnitteilla mökkipäivä, viikonloppuna yhdet valmistujaiset, ja maanantaina sitten oma neuvola pitkästä aikaa. Tällä kertaa mulla on neuvolatädille kysymys synnytyssairaalan vaihtamisesta...

Ihanaa kesää kaikille! :)